7 november 2014

Fem julsanningar








MIN SANNING.




Hittade den här listan hos Bittes jul och tyckte att den var lite kul.



1. Jag vill gärna ha många julklappar, det spelar inte så stor roll vad som är i paketen, bara de är många. Jag försöker ändra mig gällande detta men det är svårt. Paketen får gärna vara stora (men behöver inte vara dyra som många tror, strumpor eller gummiband går bra), vilket ledde till att ett år, då jag tydligen klagade på paketstorleken, så la min mamma 500 kr i en flyttkartong (julklapp från mormor) bara för att få tyst på mitt eviga tjatande :-) Det funkade inte.

2. Jag somnade till Kalle Anka sist jag såg hela programmet. Förra året struntade vi i att titta på det. Karl Bertil tittar vi aldrig på & kommer aldrig att göra.

3. Jag älskar att fira jul hemma, det är skönt att ha sina egna rutiner och scheman för julen även om jag givetvis uppskattar att vara borta också, det är bara inte riktigt samma sak.

4. Jag vill ha mer julsaker i hemmet men jag har ingenstans att förvara dem.

5. Jag kan inte lyssna på julmusik förrän strax innan första advent och inte heller efter annandag jul. Enough is enough, även för mig.




Haka gärna på Bittes fem sanningar. Kul att höra era "hemligheter" :-)



1 kommentar:

  1. Jag har skrivit mina fem. Hade behövt tjugo punkter till. :)
    http://jagarsandra.blogspot.se/2014/11/fem-julsanningar.html

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!