7 november 2014

Julmarknad på Tjolöholms slott












VAD ÄR VÄL EN BAL PÅ SLOTTET?



Antagligen helt underbar. & därför tar jag med mig min väninna Anette och Inez på julmarknad på Tjolöholms slott nästa helg. Jag bodde mindre än 20 min därifrån när jag var liten och vad jag minns så är det väldigt fint. Vad jag dock inte visste, men som jag vet nu är att det är Tjolöholms slott som är med i den utmärkta men ruskiga filmen Melancholia av Lars von Trier. Det är ett fantastiskt slott och det ska bli så kul att åka dit. Förhoppningsvis får vi smaka på lite god mat, se vackra hantverk och uppleva tomtefar.



Julmarknaden är en av Västsveriges största med drygt 25000 besökare och julmarknaden hålls för 27:e gången. Faktiskt exakt lika länge som jag har bott i Skåne, bara en sån sak! & jag ser verkligen fram mot att få sitta ner i slottsmiljön, dricka en julmust och äta en skinkmacka. Gå runt och provsmaka korvar och fjäråskakor, köpa julklappar, dekorationer och en och annan blomma.



Marknaden har öppet fredagen den 14.e - söndagen den 16 nov samt onsdagen den 19 - söndagen den 23:e nov. All info om julmarknaden hittar ni på Tjolöholms slotts sida.




3 kommentarer:

  1. Ser och låter riktigt mysigt :)

    SvaraRadera
  2. Men WOW vilket vackert slott! Blev verkligen överförtjust i det, synd att man bor på fel sida av Sverige. för det där såg urhärligt ut.

    SvaraRadera
  3. Också sugen på den julmarknaden.
    Bor i Stockholm men tänkte passa på att gå på Liseberg också.
    Två flugor i en smäll ;-)

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!