5 november 2014

Vinn lyxig adventskalender!



DAGS ATT TÄVLA!




Äntligen är det dags att tävla igen och den här gången står det tre superlyxiga chokladkalendrar på spel. Två barnkalendrar och en vuxenkalender av absolut högsta kvalité! Summerbird gör enbart ekologisk choklad och är i mitt tycke den tillverkare som gör den absolut bästa chokladkalendern. Kalendrarna är inte bara oerhört vackra att titta på de är  stora och dessutom fyllda av massor av goda chokladpraliner som kommer få din mun och dina sinnen att tro att varje dag är julafton. Så makalöst goda är pralinerna.



Barnkalendern innehåller 200 gr choklad i form av åtta olika praliner (3x8) medan vuxenkalendern innehåller 450 gr choklad och tolv olika sorter (12x2). Pris i handeln är 294 för barnkalendern och 460 för vuxenkalendern. Det här är alltså adventskalendrarnas adventskalendrar. De är dessutom oerhört svåra att få tag i i Sverige så det här är en fantastisk möjlighet att få upp ögonen för denna goda choklad.



Och nu har alltså Summerbird gett er möjligheten att vinna dessa fantastiska kalendrar! Hur stort som helst!



För att tävla gillar ni SummerbirdFacebook (har man inte Facebook går det givetvis bra att tävla ändå) och skriver en kommentar nedan om varför ni vill vinna en av dessa kalendrarna och vilken. Tävlingen pågår till och med tisdagen den 11 november kl 20:00 då tre vinnare kommer att utses. Glöm inte tipsa vänner och bekanta för den här tävlingen vill de inte missa. & inte ni heller.





LYCKA TILL!





54 kommentarer:

  1. Jag skulle självklart vilja vinna den lyxiga kalendern för vuxna. Jag fullständigt älskar choklad men har trots det aldrig ägt en chokladkalender och det vore en stor lycka för mig med denna lyxiga variant. Har faktiskt inte hört talas om Summerbird tidigare men varit inne och gillat deras Facebook sida och måste säga att deras choklad ser helt fantastisk ut :)

    SvaraRadera
  2. Åh det här vill jag vinna! Jag har mejlat runt till olika butiker här i Uppsala som jag vet har Summerbird i sortimentet för att höra om de även har julsortimentet, dock helt utan att få svar vilket är tråkigt. Men nu får jag hoppas på den här chansen istället! Choklad är ju så himla gott, särskilt på morgonen då det är dags att öppna adventsluckan ;) Jag är mest intresserad av vuxenkalendern men skulle såklart inte bli ledsen om jag vann en barnkalender :)

    SvaraRadera
  3. Wow vilken grej! En vuxenkalender till mig hade ju inte varit helt fel ett år som detta, lite lyx i vardan. Fick en förlossningsdepression och med lite tur är jag på väg ut från den. Det har tagit sån tid..

    SvaraRadera
  4. som nybliven trebarnsmamma blir det inte mycket tid och pengar över till mig. Skulle jättegärna vinna vuxenkalendern för lite lyx till mig =)

    SvaraRadera
  5. Nam! Choklad är det bästa jag vet och jag flaggar gärna ekologiskt när det är möjligt! Jag är intresserad av både barn och vuxenkalender eftersom jag har två godissugna små prinsessor hemma.

    SvaraRadera
  6. Åh de vill jag gärna vinna! En vuxenkalender. Till mina underbara föräldrar.. De är så omtänksamma, hjälper med barnvakt till ena barnet när andra ska till sjukhuset, är barnvakt till båda när vi måste jobba mera ibland är med dom bara för att få vara och ger dem en guldkant på tillvaron med olika saker som pyssel och närvaro. Finns där även för mig och min man. Till på de så har de flera barn och barnbarn där de också finns lika mycket! Sku gärna vilja få ge denna underbara kalender till mina älskade föräldra.

    SvaraRadera
  7. Jag har gillat på facebook som johanna inez margareta lindberg. Jag skulle vilja vinna en vuxenkalender, och jag skulle ge den till min syster i tidig födelsedagspresent. Hon fyller år i mitten av december, men är ensamstående med tre barn och pratar varje år om att hon skulle önska hon hade råd med en lite finare kalender till sig själv hon också. Så det vore väldigt roligt att få ge henne det :)

    SvaraRadera
  8. Har självklart gillat dom på facebook!
    Skulle vilja ge denna till min man som är helt galen i finchocklad!

    SvaraRadera
  9. En ekologisk god choklad-adventskalender, kan väntan på Tomten i december bli bättre? Nej, jag tror inte det, därför vill jag mycket gärna den fina barnkalendern vinna. Jag gillar Summerbird på facebook.

    SvaraRadera
  10. Hoppade till när jag såg att det var eko-choklad, guuu så bra!!! Om jag vinner vill jag vinna en vuxenkalender till mig själv, men jag delar nog med mig lite till min sambo =)

    Har gillat på facebook också!!!

    SvaraRadera
  11. Vilken underbar tävling du stoltserar med, Heléne! Jag vill gärna vinna en kalender för vuxna. Inte för att jag kan äta den, men min fantastiske man, Fredrik, han är värd all choklad i hela världen! ♥
    Håller tummarna samtidigt som jag susar in på FB och gillar Summerbird.

    SvaraRadera
  12. Vilka fantastiska kalendrar! Jag skulle så gärna vilja vinna en barnkalender åt min brorson, som är världen sötaste, gulligaste och gladaste unge. Jag har inga egna barn än, men jag älskar julen och vill så gärna sprida lite av julens magi till honom. Och vad är inte ett bättre sätt att skapa den där pirriga julkänslan än en nedräkning i form av ljuvlig choklad? :)

    SvaraRadera
  13. Jag skulle väldigt gärna vinna vuxenkalendern för jag har aldrig haft råd att ha någon annan chokladkalender än de billiga man kan hitta för 20 kr, så det skulle vara en lyxig sak att få prova på denna :D
    Jag har gillat Summerbird på facebook med namnet Sabina Wangenfors

    SvaraRadera
  14. Helt underbart vackra kalendrar. Har aldrig haft någon "deluxe" kalender, bara de billiga matvaruaffärs kalendrarna. Skulle säkert bli svårt till att hålla sig till 1 lucka/dag med en sådan här kalender. Gillar Summerbird på FB.

    SvaraRadera
  15. Hej! Jag skulle gärna vilja vara med och tävla om en kalender! Denna skulle jag i så fall ge till min kära farmor som älskar choklad. Tack!

    SvaraRadera
  16. Första gången jag skulle vilja ha en kalender till min familj
    Med riktigt choklad ingen billig skit som smakar smör o vanilj

    SvaraRadera
  17. halloj
    jag vill gärna vinna en sånhär härlig kalender med extra lyxig choklad.
    Jag skulle faktiskt unna mig själv den!
    kram Lolla

    SvaraRadera
  18. Skulle vilja vinna vuxen kalendern:)
    En kalender hoppas jag nu få
    Med 24 luckor på
    En bit varje da´
    Med en smaskig bit chokla´

    monikanen@yahoo.se

    SvaraRadera
  19. Men åh så rolig och mysig tävling, jag som har letat runt som en galning på internet efter denna kalender utan något resultat alls! Jag vill vinna denna för att jag som sagt letat runt så länge efter denna, jag älskar verkligen julen och allt som hör till och har sedan förra julen längtat efter 1 december och när man kan öppna första luckan i chokladkalendern. Och att få räkna ner varje dag fram till julafton med en lyxig kalender och choklad vore en dröm. Egentligen spelar det ingen roll om jag vinner vuxen eller barn kalender, blir lika glad vilket som! Men vi säger vuxenkalendern då bara för den hade mer choklad ;) Håller tummar o tår nu verkligen, kan föresten inte gilla på Facebook för äger inte det, men hoppas på vinst ändå! Kram

    SvaraRadera
  20. Hej hej!

    Lyxar till med choklad gör jag tyvärr allt för ofta,
    så jag skulle istället behöva med detta softa.
    Däremot skulle jag en barnkalender vilja vinna
    och för det försöker jag rimma.
    Nu när min dotter 15 år ska fylla,
    skulle det vara kul med en lyxig kalender hennes dagar fram till jul förgylla.
    För liten för detta hon inte ännu är,
    utan varje dag i kalender sprider värme i hennes atmosfär :)

    Hälsningar Frida fridaelmgren@yahoo.se
    Har givetvis även gillat på FB

    SvaraRadera
  21. Chokladkalender, ja men visst. Finns inga gränser på hur mycket man kan äta. Den vill jag ha.

    SvaraRadera
  22. Vilken bra tävling! Jag gillar Summerbird på FB där heter jag Mia Haapaharju. Skulle vilja vinna vuxenkalendern och få överraska min underbara sambo med den, han är så duktig på att ge mig fina presenter så det hade vart jättekul att få ge honom denna lyxiga chokladkalender :)

    Hälsningar Mia
    mia.h87@hotmail.com

    SvaraRadera
  23. Åh det här är den bästa tävlingen någonsin! Redan i början av september började jag kolla på chokladkalendrar (jag är en riktigt gottegris och uppskattar verkligen god mat/sötsaker gjorda på bra råvaror), men det var väldigt svårt att hitta bra kvalitet, och många börjar ju inte sälja så tidigt. Av de få jag hittade var det just den här från Summerbird jag fastnade för! Men, det var ju en dansk sida och kändes krångligt att beställa. Sedan är jag också under 18 (16 år) så jag måste alltid hålla på att engagera mina föräldrar om jag vill internetshoppa, och de är sjukt motsträviga.
    Så kort sagt, det här är en riktig drömtävling och jag håller tummarna! Skulle vara fantastiskt att kunna njuta av en riktigt god chokladbit framför julkalendern, supermysigt.
    Jag gillar redan Summerbird på Facebook, Isabelle Håkansson heter jag där.

    Hoppas på det bästa!

    SvaraRadera
  24. Åh vilken fantastiskt bra timing på denna tävling! Jag satt precis och försökte hitta en bättre chokladkalender som inte är allt för dyr. Summerbird har jag alltid velat testa, men har inte lyckats på tag på en!

    Jag har gillat Summerbird på Facebook och vill självklart vara med i tävlingen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och förresten, jag skulle vilja vinna kalendern för vuxna :)

      Radera
  25. Åh, denna kalender skulle jag sååå gärna vilja vinna! Du kan lita på att pralinerna kommer att försvinna - en efter en varje kväll innan midnattstimma! Min tråkiga höst börjar lida mot sitt slut, en vinst skulle framkalla ett stort glädjetjut som i sin tur leder till ett stämningsrus som åter tänder mitt hjärtas juleljus! Jag vill gärna vinna vuxenkalendern :) / Lisa

    SvaraRadera
  26. Vi väntar barn den 19 dec. Och denna vuxenkalendern skulle få stå för nedräkningen till vår sons ankomst.
    Dessutom har jag haft en graviditet med otur så jag tappat synen och fått opererats mm och mer kommer så hade behövt extra pepping för sista tiden.

    SvaraRadera
  27. Det skulle vara så roligt att vinna denna då jag inte kan minnas att jag någonsin haft en chokladkalender! En vuxenvariant om turen är min.

    SvaraRadera
  28. Åhh, vilken underbar tävling!!
    Jag älskar verkligen choklad och i December flyttar jag till NYC. Chokladen i USA är inte precis känd för att vara fin och god, utan de bästa finns i Europa, jag vet eftersom jag jobbat på en chokladfabrik :) det hade varit så underbart att testa den här fina adventskalendern och njuta av god, ekologisk och bra choklad- Önskar vinna vuxenkalendern. Ha det så gott. mvh emely.drugge@hotmail.com

    SvaraRadera
  29. Jag önskar att vinna en chokladask till jul,
    det skulle göra hela december månad kul.
    Köpa kalender i Sverige kommer jag inte att hinna,
    men åh vad jag skulle vilja vinna.
    Jag i utlandet just nu befinner mig för att plugga,
    och chokladsuget hänger över mig som en skugga.
    Självklart kommer jag till jul att komma hem,
    lagom i tid för lucka fem.

    olivia.enroth@hotmail.com

    SvaraRadera
  30. Skulle vara guld värt att få vinna en Vuxen kalender, i vanliga fall hinner jag inte eller glömmer bort att leta kalender.
    Slutar med att man får köpa hem nån barnvariant som man i alla fall inte blir nöjd med.
    Skulle vara kul att få prova en riktig choklad kalender.

    julmysigt@gmail.com

    SvaraRadera
  31. Åh vilken underbarn tävling. Jag skulle vilja vinna barnkalendern till mig själv faktiskt. Varför? För det är jag värd ;) Jag fixar och donar med kalendrar till alla andra i familjen men glömmer alltid bort mig själv, jag vill också ha en god chokladkalender :)

    Gillar Summerbird på facebook :)

    SvaraRadera
  32. Gillar på facebook - Jessica Hellström

    Jobbar inom handeln och december är den värsta månaden men även den roligaste, massor av kunder, massor av varor att plocka upp. Tänk om jag fick något att längta lite extra efter alla dagarna innan jul, då hade jag mått så bra - en vuxenkalender vore underbart, älskar nämligen choklad och jag vill ju självklart smaka chokladkalendrarnas rolls royce!

    Jessica Hellström
    jessica_hellstrom@hotmail.com

    SvaraRadera
  33. Hej, Jag har inte facebook men vill gärna tävla ändå!
    Jag skulle vilja vinna vuxenkalendern och ge den till min mamma. Hon är en av de underbaraste människorna i världen, varm omtänksam och sätter alltid familjen framför sig själv. Varje år har hon älskat att planera julen och tyckt att det är den underbaraste tiden på året, men på senaste tiden har hon blivit ledsen och helt omotiverad till denna underbara tid på året. Jag skulle vilja ge henne denna vackra kalendern för att få henne på bättre humör och så kanske hon återfår lite av julglädjen igen :)
    (du kan kontakta mig via min blogg eller jultiden@hotmail.com)

    SvaraRadera
  34. Men hur ska man kunna låta bli att ta fler än en om dagen? �� Kommer bli som barn på nytt om jag vinner vuxenkalendern... har varit ett jobbigt år med mycket stress, kropp och själ på högvarv... julen gör mig lugn, då är man i nuet. Likaså om man äter en ekologisk pralin, låter den smälta i munnen. ..no stress och det behöver jag ☺zarasven100@student.kau.se nås jag på. Gillar på fb.

    SvaraRadera
  35. Jag har gillat på facebook. Jag skulle vilja vinna en vuxenkalender till mig själv då jag tycker att barnen redan har en massa kalendrar.

    SvaraRadera
  36. Vill ge den här kalendern till min svärmor och hennes nyblivne make så att de kan njuta till 100 procent av sin första jul som gifta (och få känna sig som 25 igen)! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ..självklart tror jag de skulle gilla vuxenkalendern bäst!

      Radera
  37. Jag skulle vilja vinna vuxenkalendern till min älskade fästman Jonas. Ett tufft år har vi haft med flera sjukdomar i familjen och jag som blivit varslad, uppsagd och börjat plugga. Min Jonas är min klippa sen 8 år tillbaka och stöttar mig i mitt byte av karriär fullt ut. Nästa år planerar vi bröllop trots tight budget, men ett flärdigt bröllop är så lite värt jämfört med ett kärleksfullt <3

    SvaraRadera
  38. Så roligt med en så fin tävling. Jag tävlar om vuxenkalendern till mig själv. För en sådan smaskig chokladbit skulle ge en perfekt start på dagen och en precis lagom energikick för att fortsätta i den höga fart som mina två små brukar lägga upp.
    Och än så länge är de båda för små för att förstå vad adventskalendrar är om - så bäst att passa på!

    Jag gillar på Facebook.

    jenjonsjoberg@hotmail.com

    SvaraRadera
  39. Hej! Jag skulle skicka en vuxenkalender till min dotter som bor i Usa. Hon älskar ckoklad,kalendrar och allt som har med julen att göra. Jag får ju tyvärr inte träffa henne denna julen.Tack för en trevlig blogg.Eva

    SvaraRadera
  40. Gillar på fb som Paola Allegrini och har tipsat här:

    https://www.facebook.com/Paola.C.Allegrini/posts/537575213043230?pnref=story

    Vi har en decembertomte i vår familj som är så himla snäll,
    pysslar och grejar för att barnen ska få en egen kalender att öppna varje kväll.
    Men en någon kalender han aldrig får. Detta vill jag ändra på i år.
    En vuxenkalender till familjens snälla pappa,
    så att han när barnen är i säng, själv i soffan med en god pralin kan slappa :)

    paola.allegrini@ymail.com

    SvaraRadera
  41. Jag vill gärna vara med och tävla om en vuxenkalender.
    Härligt att kunna lyxa till hela december med god choklad.
    Jag kanske till och med bjuder mina barn någon dag;)
    Håller alla tummar../Ann-Sofie
    annsofie0714@hotmail.com

    SvaraRadera
  42. Jag skulle gärna vilja vara med att tävla om en vuxenkalender!
    Jag äter inte godis året om, men runt jul är det något jag skämmer bort mig med.
    En choklad kalender är ett måste men hittills trots mina 24 år har det alltid varit en barn version av chokladkalendrar i mitt hushåll, en sån som man kan köpa överallt för en tia. Det hade varit kul att välkomna vuxenlivet som nygift med en lyxig VUXEN chokladkalender.

    SvaraRadera
  43. Underbart vackra kalendrar! En av dessa skulle göra hela min decembermånad, fylld av jobbsökande, ljusare och lättare. Båda varianterna verkar jättefina - jag tror att barnkalendern skulle passa mig ungefär lika bra som vuxenversionen.
    /Annie (annie.gustafsson@hotmail.com)

    SvaraRadera
  44. Varje år köper jag en chokladkalender, en sån där billig för 10 kronor och jag måste erkänna att jag älskar dem!
    Under hösten har jag jobbat på att förändra mig själv, komma ur dåliga vanor och må bättre. Uppgradera mig själv.
    Så det kanske vore på tiden att uppgradera chokladkalendern också för att fira att jag börjar känna mig stark och bäst. Barnkalender eller vuxen spelar inte så stor roll. Choklad är gott och eko gör allting bättre. :)

    SvaraRadera
  45. Varje år har jag fixat adventspresenter till alla i familjen. Så nu skulle det vara roligt att få en egen adventspresent. Denna ljuvliga vuxwnkalender sjuke vara underbar att få. Och jag gillar såklart på FB 😉

    Tack för en jättefin blogg!
    //Christel Petersen (c_petersen@hotmail.com)

    SvaraRadera
  46. Gillar på FB (Carola Lind) det skulle vara så roligt att få en egen kalender! Jag fixar kalendrar till så många andra, men själv blir jag alltid utan! Jag skulle kunna nöja mig med en barnkalender även om ev vuxenkalender vore toppen!

    tavlingar(at)officefixarna.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har ju länkat också http://mammamuh.blogg.se/tavla/2014/november/adventskalender.html

      Radera
  47. Jag gillar på FB! Jag vill ge kalendern till min storasyster som älskar choklad med P A S S I O N ! När jag var liten och skulle fylla år och ha kalas så hade mamma gjort en chokladtårta, den var halvt uppäten när hon skulle ta fram den på kalaset, haha! Syrran är förlåten och 32 år idag, men älskar fortfarande choklad lika mycket! Hoppas att få ge denna till henne! Mvh//Malin grodmalin@gmail.com

    SvaraRadera
  48. Vad kan vara finare än att se sitt barn leende och med lysande ögon titta ner i en nyöppnad chokladask. Att det är choklad av finaste sort gör stunden ännu vackrare. Dessa stunder vill jag gärna dela med mitt barn så därför skulle jag vilja vinna denna fina barnkalender. M.v.h cathcadda@gmail.com

    SvaraRadera
  49. Sitter här på Näl ( sjukhuset i Trollhättan) och väntar på operation i morgon och tycker synd om mig själv!�� Det värsta är att jag inte kommer att kunna julfii år men det blir väl jul ändå.... Hade varit mysigt med en liten kalender, förhoppningen är att jag skall få behålla en del av den trasiga magsäcken. Kram! birgittavikingson@yahoo.com

    SvaraRadera
  50. Åh vilken härlig tävling! Skulle vilja vinna vuxenkalendern, men skulle inte säga nej till en av barnkalendrarna heller :) Finns väll inget bättre än att få börja varje morgon i december fram tills jul med en härlig chokladpralin. Det är den perfekta anledningen till att gå upp om morgnarna, jag som ofta snoozar lite längre än vad jag borde.

    En liten present till sig själv varje morgon, som gärna får delas tillsammans med pojkvännen, helt enkelt lite vardagslyx i det annars hektiska studentlivet med uppsatsskrivande :)

    Kram!
    / Maria
    mariakarlsson93@hotmail.com

    SvaraRadera
  51. Åh jag vill verkligen vinna. Barn eller vuxen spelar ingen roll :) marlene_jernberg@spray.se

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!